Aveti nevoie de o mana pentru a va deschide salonul? In lipsa de idei pentru a va reinnoi intreprinderea? Va ajutam sa va completati cutia de instrumente pentru afaceri, raspunzand la intrebari.
Ce atitudine ar trebui sa am?
Intampinarea clientilor in mod corect este primul pas catre succes. Fii proactiv si ai grija de ei imediat ce ajung. Spune „Buna ziua, cu ce te pot ajuta?” in loc sa astepti sa vina la tine pentru a anunta motivul vizitei lor. Inainte de a incepe un tratament, acordati cateva minute pentru a discuta cu clientul dumneavoastra. Acest scurt moment ii va permite sa se relaxeze si sa simta atmosfera salonului tau.
Unde pot gasi noi clienti?
Vocul in gura este probabil cel mai puternic mod de a recruta noi clienti. Daca clientii tai obisnuiti sunt multumiti, ei vor recomanda serviciile tale prietenilor si familiei lor. Nu ezita sa iei legatura cu femeile din jurul tau: mame care isi asteapta copiii in parcarea scolii, chelnerita la restaurantul tau preferat, barista la cafeneaua din apropierea salonului tau etc. Lasa-ti cartea de vizita dupa ce ai vorbit cu un potential client, asa ca isi amintesc de tine.
Mai presus de toate, fii activ pe retelele de socializare, este instrumentul modern de publicitate pentru a aduce vizibilitate intreprinderii tale. Nu subestima importanta construirii unei comunitati online, raspunde la mesajele si comentariile tale. Retineti ca o pagina care a fost inactiva de ani de zile si „acumuleaza praf” nu este atractiva pentru potentialii clienti. De asemenea, nu uitati sa va mentineti site-ul web la zi, daca aveti unul.
Cum sa fidelizati clientii?
O bine -clientela consacrata este cea mai valoroasa marfa pentru un salon de estetica si epilare. Clientii tai trebuie sa se simta confortabil si relaxati dupa programare si sa pastreze o amintire pozitiva a vizitei lor. O clientela multumita este o clientela loiala. Regula de aur este sa integrati rezervarea programelor la sfarsitul fiecarei vizite. Nu lasati un client sa iasa pe usa salonului dumneavoastra inainte de a va oferi sa-si programeze urmatorul tratament. Cu agitatia zilnica, clientii dvs. sunt ocupati si uneori vor uita sa sune pentru a rezerva o intalnire.
In plus, ganditi-va sa adunati feedback si recenzii de la clientii dvs. obisnuiti pentru a va imbunatati si a va promova serviciile. Faptul ca noii dumneavoastra clienti sa completeze un formular de satisfactie este, de asemenea, o optiune de luat in considerare pentru a va adapta serviciile la nevoile si preferintele lor, astfel incat sa revina sa va vada din nou.
Cum sa vindeti produse cosmetice?
In primul rand, alegeti produse care le permit clientilor sa-si continue experienta la salon acasa si sa le expuneti pe mobilier simplu pentru a nu le lua lumina reflectoarelor. Evitati aglomerarea spatiului, clientii dvs. nu ar sti unde sa caute. Produsele tale trebuie sa fie usor de accesat, clientii tai vor sa atinga si sa le descopere. De asemenea, puteti oferi un esantion pentru ca clientii sa poata testa un produs nou inainte de a-l adopta.
Selectati „favoritul clientilor” sau „favoritul echipei”, la fel ca librariile, pentru ca clientii sa fie mai increzatori. despre urmatoarea lor achizitie. Schimbati-va des afisajul produselor pentru a crea iluzia de noutate si pentru a urmari anotimpurile. Vine iarna? Afisati produsele dvs. hidratante si bogate de ingrijire a pielii. In timpul verii, preferati produsele de ingrijire solara si exfoliante pentru un bronz de durata.
Aveti in magazin si seturi de cadouri. Clientii tai vor fi bucurosi sa aiba mai multe produse la un pret mai mic si vor testa unele produse pe care nu ar fi fost inclinati sa le cumpere in mod normal. Daca le place descoperirea lor, vor cumpara aceleasi produse in viitor. Adesea, clientii tai nu iti cumpara produsele cosmetice pur si simplu pentru ca nu le cunosc. Consiliaza-i in functie de nevoile si dorintele lor si ajuta-i sa-si continue experienta la salon acasa cu produsele potrivite. Alege produse cosmetice adaptate clientilor tai. Piele mature? Bazeaza-te pe ingrijirea pielii anti-imbatranire. Femei ocupate? Aveti produse de ingrijire all-in-one.
Ar trebui sa-mi computerizez gestionarea salonului?
Raspunsul este simplu: da. Ai totul de castigat din asta. Computerizarea managementului salonului dumneavoastra va va face sa economisiti timp si sa va imbunatatiti calitatea serviciului, ceea ce va va creste veniturile. Veti putea oferi clientilor dvs. o experienta mai buna si mai personalizata, deoarece veti avea acces la informatiile acestora si datele ultimelor lor vizite cu un singur clic.
Cautati un software de management bun? Alpha Salon, dezvoltat in comun de Dectro International si Dectronique Informatique, a fost special conceput pentru a satisface nevoi de frumusete, epilare, bronzare, saloane de masaj si centre spa. Pe langa faptul ca ofera o agenda de intalniri si dosare medicale pentru clienti, Alpha Salon ofera o solutie simpla de facturare, o urmarire eficienta a inventarului, optiuni de tiparire a rapoartelor si multe altele. Este disponibil in trei versiuni (Simple, Multi sau Spa) pentru a se potrivi perfect nevoilor saloanelor mici si mari.
Ce zici de rezervarea programelor?
O clienta isi anuleaza programarea in ultimul moment? Nu va panicati! Pentru a preveni repetarea acestei situatii, implementati o politica de anulare. Stabiliti limita maxima de timp in care clientii dvs. pot anula fara taxa. O limita de 24 de ore este o practica rezonabila si standard. Puteti cere pana la 48 de ore, dar aveti grija sa nu dati clientilor impresia ca sunt prinsi intr-o intarziere excesiva. Pentru ca politica ta de anulare sa functioneze, trebuie sa o comunici. Ar trebui sa fie inclus pe site-ul dvs., retelele sociale, mesajul telefonic etc. Pentru a oferi clientilor sansa de a anula la timp, confirmati programarea prin e-mail, telefon sau mesaj text cu 48 pana la 72 de ore inainte si amintiti-le de politica dvs. de anulare.
Cu toate acestea, va recomandam sa ramaneti flexibil daca un client obisnuit trebuie sa anuleze in ultimul moment pentru o urgenta. Defectiunea masinii, copil bolnav, furtuna de zapada… Unele situatii sunt imprevizibile si clientii tai vor fi recunoscatori pentru intelegere. Multumeste-i ca te-a informat despre situatie si rezerva o alta programare.
Fie ca visezi sa-ti deschizi propriul salon sau esti deja bine stabilit pe piata si vrei sa-ti reinventezi abordarea, sa nu uitam niciodata elementele de baza a unui succes de salon de estetica si epilare. Continuati sa va ascultati clientii si sa-i sfatuiti cat mai bine. Profesionalismul si serviciul pentru clienti construiesc reputatia unui salon si ii fac succesul. Tot ce mai ramane de facut este sa incepeti!